brevet till Norrald

Min bror (han som snart fyller 18) skulle skriva brev häromdagen. Det var om lumpen, ett viktigt och betydande brev. Sist min bror skrev något som liknar ett brev var i Danmark för fyra år sedan; då satte han frimärket på utsidan av vykortet till Sverige. Så oddsen var... goda.

Min bror skrev sitt brev och klistrade igen det. Sen skulle han skriva adressen, men då blev det lite fel; istället för Norrland blev det Norrald ! Norrald, tänkte jag, han blir nog glad för brevet. Men vem är han, den här Norrald? Kanske Haralds (min mellanbroder) okände tvilling? Harald och Norrald. Fint. Men vem Norrald nu än är, så blir han nog glad för brevet.

Vi skrattade mycket åt den här incidenten med Norrald, min syster och jag. Och upprepade gånger påminde vi vår bror om den gången han satte frimärket på utsidan av vykortet. Han blängde lite på oss och försäkrade att han visste vart han skulle sätta det nu.

När han var klar satt frimärket i vänstra hörnet.

Brevet till Norrald.


Tihi ^^)

Kommentarer
Postat av: Syster blad

hahahah :D


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback