Fader vår är igång igen

Min far gick omkring och gjorde vad han alltid gör så fort han får chansen, nämligen letar efter saker som inte är som de ska. T ex väskor som ligger mitt i hallen, omärkta batterier som dräller överallt, kvarglömda mjölkpaket osv. Jag och Åsa satt vid datorn uppe.

"Åsa!" utbrister vår far anklagande, "Du kan inte bara öppna kistan och släppa ned grejer!"

Vi skrattar hejdlöst åt hans roliga tonfall och Åsa ser oskyldig ut. Lite senare hör vi fader vår springa omkring nere och ropa:

"Vem är ägare till en grön, söndertuggad tandborste!?"

Sa jag att vi skrattade mycket innan? Tja, det var ingenting emot vad vi gjorde nu. Nu håller han på att klaga på hur opedantiska vi andra är:

"Ni är alla andra famlijemedlemmar så dåliga på att ta in ved! Och ta ut komposthinken!"

Kommentarer
Postat av: Moster den allsmäktiga

Jag kan liksom höra honom ... :-)

2007-11-25 @ 22:03:01

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback