...sa hon och tog makten över världen

Körde "sa hon och..." på teatern idag. Häftig övning som går ut på att man improviserar samtidigt som man bestämmer vad motspelaren ska göra. Efter varje replik motspelaren säger ska man själv fylla i "..sa hon och gjorde humhum" och sen säga sin egen replik. (Funkar givetvis med "sa han..." också)

Exempel:

I biblioteket

Bibliotekarien: Hej.
Lånare: Hej.
Bibliotekarien: (sa hon och började se sig omkring) Kan jag hjälpa dig med något?
Lånare: (sa hon och började nynna på en visa) Nej tack, jag bara tittar lite.
B: (sa hon och började gå runt i biblioteket) Jo, men jag jobbar ju faktiskt här, det är klart du ska ha hjälp.
L: (sa hon och hoppade lite) Nej då, det är bra.
B: (sa hon och tog fram en kniv) Men! Varför tar dumed dig en kniv till biblioteket?
L: (sa hon och fnittrade nervöst) Jag har alltid med mig min kniv.
B: (sa hon och hytte hotfullt med kniven) Vad ska du med kniven till i mitt bibliotek!?
L: (sa hon och och upp en tung bok för att kasta på mig) JAG GÖR VAD JAG VILL! Det är MITT bibliotek!
B: (sa hon och tog upp en till kniv) Så oförskämt! Det är mitt!
L: (sa hon och kastade boken på mig) AJ!
B: (sa hon och föll ihop på golvert) Där fick du så du teg, din otäcka figur!
L: (sa hon och tog fram en motorsåg och kastade sig mot mig) Aaaaah!
B: (sa hon och fick ett vansinnigt skrattanfall) Vad skrattar du åt?
L: (sa hon och kastade en gurka på mig) Jag kom att tänka på nåt kul.
B: (sa hon och skrattade ännu häftigare) Nu ska du dö!
L: (sa hon och startade motorsågen) HJÄLP!
B: (sa hon och dog en våldsam död).

Grejen är att man måste göra vad nu den andra säger åt en att göra. Det kan lätt bli hysteriskt roligt!


Varför spelar inte ni teater? :')


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback