mcDonalds

Idag var det mcDonaldsstafetten på bergeforsens skidstadion. Unfortunately samtidigt som avslutningen av Tour de Ski (eller Tir de Sko, som pappa sa). Men det kunde inte hjälpas, att missa Åsa och Frida när de tävlar under namnet Bröstköttsklaffsarna vore belagt med dödsstraff (och dessutom, hur skulle det se ut om bröstköttsklaffsarna åkte, och så var inte Inga "Bröst" Kempe där?) Och känslan av total lycka var verkligen enorm när speakern ropade up:

Och så har vi, hör och häpna, Bröstköttsklaffsarna från Tynderö!

Legedariskt. Dessutom hann jag ju se Charlotte Kalla äga hela Tour de Ski i bsk-stugan. Hon spurtade förbi Kuitunen i slalombacken som om det vore utför. Oh my, det kallar jag att kötta. Och tanten och gubben som satt bakom mig levde sig in i det hela skrek och jublade som galningar. Stämning.




Ja, och igår såg jag på hockey och blev för första gången i mitt liv medryckt av stämningen. Det var faktiskt riktigt spännande, fast jag kan inte påstå att jag hade koll på läget.

- Vilken kanal är det?
- Svt 24.
- Finns den?

- Vad är icing för något?

Och sen, när Svenskarna kvitterade:

- Vad kul! Men asså, hade de åkt ut annars eller?
Min famlij stirrade på mig.
- Det är final, Inga. JVM-final.

Åh.

När svenskarna kvitterade blev kommentatorerna som galna! Eller i alla fall än av dem.

- DET ÄR TA MIG FAN OTROLIGT! DET ÄR INTE SANT! FANTASTISKT!! HELT SJUKT, SVERIGE HAR KVITTERAT!!
- Fan vad härligt.

En av dem tog det mer kallt, så att säga. Sedan skrek de också: "och det är PATRIK Berglund som gör mål!" Och det lät precis som att alla i hela laget hette Berglund! Sen fick jag för mig att det var så:

- Nu har Greger Berglund pucken, och han passar till Jens Berglund. Berglund. Berglund. Och Berglund passar till Berglund. Via Karl Berglund och till Patrik Berglund, och det är SKOTT!

Så tänkte jag mig det hela. Men sedan insåg jag att det bara fanns två Berglund..


So long


Kommentarer
Postat av: sändry

TRE berglund med mig! :D


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback