Fågelkriget

Har ni sett Fågelkriget? En tecknad film om fågelungarna Oliver och Olivia som vi har inspelad på kasettband (kärlek). Idag upplevde jag något liknande:


Idag gick jag upp. Åt och allt som hör till och satte mig sedan att filosofera i solen. Och när jag sitter där, med Mysjkin knät, så händer det plötsligt något mycket underligt. Fiskmåsar. Stora fiskmåsar. Jättestora fiskmåsar. Många fiskmåsar. jättemånga fiskmåsar. De fyller himlen och skriker och skränar när de cirkulerar över gården. Några gånger störtdyker de mot mig och Mysjkin, men inser snabbt att vi är för stora byten, och låter oss vara i fred.

Det är då skatorna anfaller.

Först kommer det en skata. Sen kommer det hundra. Norrifrån, uppifrån den stora björken, kommer de. Och vilt kraxande och flaxande attackerar de. Luften är för ett ögonblick fylld av ett öronbedövande oljud av skrikande måsar och kraxande skator. Sedan, efter en kort kamp, flyr fiskmåsarna, trots att de är tre gånger så stora som skatorna. Och allt är plötsligt som vanligt igen.

Det var då jag och Mysjkin insåg att skatorna härskar här.



beware...

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback