natt

Välkommen i natten,

Hemkommen från staden på landet och som nykär hamster. I stugan skrek måsarna, och stora var dem. Inte lika stora som havet, förstås. Det tilltalar mig att bada.

Jag vill aldrig mer cykla till Smitingen. Åtminstone inte på ett år. Jag måste vila. Kanske träffar vi strandgrannen nästa år också, han som vi skrev en lapp till. Sedan drack vi te. Som givet.

Min katt är elak med min katt. Och min katt är hungrig. Katten min är ute och jagar älgar. Tss, mysjkin. En sån ovana.

Nå, jobbar gör jag också. Arbetar och knogar på. Bokstäverna slukas och spottas ut på rätt plats. Läser korrektur, förstår ni. 2 000 riksdaler är det värt. Jag ska resa jorden runt, förstår ni.

Förstår ni?

Nu ska jag dricka te. Det är givet.


Natt.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback