harmoni och filtmonster

Hej kära ni, och varmt välkomna till den harmoniska familjen Kempe.
- Harmooooonisk, var ordet.

Ja, nästan så. Idag när jag kom hem var alla högljudda och irriterade, tillexempel kastade sig småkillarna i soffan och grävde ner sig under filtar, för att sedan ligga där och skrika, både åt varandra och första bästa olyckliga förbispasserande som råkade göra ljud av sig. Nästan helt normalt beteende, eller vad säger ni?

Tillexempel stod jag och tittade igenom bilder i pappas kamera, och de små pipen höll på att göra filtmonstrena galna: "HÅÅÅÅÅLL KÄÄFTEN! SLUUUUUUTA!"
Lite senare satte jag mig vid pianot och spelade någon melodi, bara för att attackeras av monstrenas hysteriska skrik: MEEEEN TYYSSST! JAG DÖDAR DIIIG!!! TYYYYYYYYST!"

De var ganska jobbiga, men samtidigt väldigt skrattretande. Och när vi skrattade åt dem blev de än mer hysteriska.


image224
Där ligger de, soffmonstren, gömda under filtarna, redo att kasta hysteriska skrik på otursamma förbipasseranden

image225
De tyckte att det lät mycket när jag fotade dem.. ja, den här bilden kanske säger en del?


Så.. istället gick jag upp och gömde mig på mitt rum.
Nu är det påsklov. Halleluja, eller något. Har vi tur så kan den här knepiga vintervåren få för sig att bli ännu mer snörik, så kan man åka skidor. Lappstegestugan och våfflor nästa! Och Bleckberget, där har jag inte ens varit i år.

Farväl. Åk bra. Vi syns. I alla fall jag.




Tread softly because you tread on my dreams.


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback