Sweden Rock 2008 nästa

Död åt mänskligheten.
Den irriterar mig.



Imorse cyklade jag med min kära mor till Häggströms Plantskola för att köpa jordgubbsplantor. Dess ensliga belägning till trots, var där fullt av människor, och det gick skytteltrafik ut till ingenmanslandet Skäggsta. Tydligen höll man öppet hus med frågeslinga, bedårande lamm att titta på, extrapriser och gratis wok.

Mamma: Ska du inte ha lite wok, Inga?
Jag: Nja, jag klarar mig, är inte så hungrig.
Mamma: Är du säker? Nehepp. Här får hon plötsligt syn på Kenneth som står och håller ställningarna vid wokpannan, hon spärrar upp ögonen och utbrister: Men det är ju KENNETHS wok! Kom!

Så då fick jag en full portion i alla fall. Ja, varför inte?


Hmm. Torsten kom just in i mitt rum. Han stal den heta plastödlan Filip och la den på mitt huvud, under hotet att om ödlan inte ligger kvar där nästa gång han ser mig, så tar han tillbaks den. Sedan frågade han om han också fick stå på mitt huvud. Jag avböjde.

Sen la han sig i min säng och började leka med ett ljusblått sjöodjur som jag fick av Åsa i julklapp för två år sedan. Det förbryllar honom att han inte sett den förrän nu. Han konstaterade nyss att den har lång hals. Nu gick han för att undersöka om Åsa har kvar stjärnorna som han satte upp i taket i hennes rum för typ sådär 10 år sedan, när rummet var hans.

Alla är vi lite udda i familjen Kempe. Kärlek till det <3



Imorrn bär det av mot söder! Först Dio-konsert i Malmö på måndag, och sedan SWEDEN ROCK FESTIVAL ons-lör. Splendid, my friends, splendid!

image247
Dio. God.

image248


See you in a week, folks

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback