laserlampan som drunknade

Hemma hos familjen Kempe. Jag hade just gjort en storslagen upptäckt och kommer in i köket där alla sitter och äter. Jag höjer händerna och äskar tystnad, och först när jag är förvissad om att jag har allas fulla uppmärksamhet säger jag med dramatisk stämma:

"Mitt herrskap, det är med sorg i hjärtat jag meddelar att Einars laserlampa har avlidit. Den har, tråkigt nog, drunknat i tvättmaskinen."

Mina ord följs av jublande hurrarop och alla utbrister: "Så förfärligt tråkigt!" "Vad synd" och "En sån olycka!" fast egentligen ropar de allihop: HALLELUJA! När lyckoruset har lagt sig öppnar dock min yngste bror munnen och säger slugt:

"Fast... hehe... jag har en till."




Ack, ack, det är inte lätt.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback