Ingon presenterar

... nyttiga italienska fraser:

Nu när jag ska till solen, värmen, sommaren och maffian på Sicilien om mindre än en vecka, har jag naturligtvis samlat på mig en del nyttiga italienska fraser. För dig som också ska till Italien, eller bara vill lära dig några ord på la lingua dell'amore - kärlekens språk - kommer här några favoriter. Mer behöver man praktiskt taget inte kunna för att klara sig.



Boungiorno, come un bell giorno è oggi.

Godmorgon, en sådan underbar dag det är idag (som idag som idag som idag)

Scusi, dov'è l'ufficio postale?
Ursäkta mig, var ligger postkontoret?

Salute!
Prosit!

Vorrei mandare una fax.
Jag skulle behöva skicka ett fax. (Man vet aldrig när man behöver skicka ett fax)

Lei abita qui? Ci chiamo una cosa per rinnovare!
Bor ni här? Snacka om renoveringsobjekt!

Lei è il figlio del'indraulico?
Är Ni rörmokarens son?

Tanto peggio per te!
Så mycket värre för dig

Questo pepe é spagnolo?
Är den här pepparn spansk?

Che ci fa il pizzo?
Vad gör pipskägget där?



Mycket nöje i Italien, mina vänner!


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback