Kallt

Kallt. Kallt, kallt och kallt. Har eldat som en dåre i mer än nästan tre timmar, och ändå är det inte varmare än 16,1 grader här i mitt ensliga kök. Nej, se där, nu slog det om till 16,2! Vore det inte för maffiabosskatten Mysjkin så hade jag frusit till is för länge sedan (ja, människor fryser vid temperaturer under 16 grader).

Nej nu får Fimbulvintern retirera. Vinter i all sin ära, med snö - underbara snö - jag älskar den. Men kylan måste väl inte vara så fastligt offensiv. Måste den det? Jag menar, jag har tappat räkningen på hur många gånger en över- och en underögonfrans har frusit ihop. Det ger komplikationer med synen, det gör det faktiskt!


Titta, det är så kallt att havet brinner. Hur okej är det?


Kommentarer
Postat av: Clara

Upptäckte precis din blogg av en slump, och DEN ÄR JU ASSKÖN :D dig ska man börja följa!

Postat av: Fadren

Vilken fin bild. Det kallas faktiskt sjörök - på meteorologspråk så du var inte så fel ute. :)

2010-02-13 @ 19:57:42

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback