Störa kyrkofriden

Är det ohövligt att springa på en kyrkogård? Jag menar, uppfattas det som opassande? Häromdagen tror jag nämligen att jag råkade störa kyrkofriden* De sörjande paret på en bänk tittade hastigt upp när jag med ett tjut kom flygande ur ett buskage, skrikande och frenetiskt viftande med ett stort blad i desperata försök att undkomma det surrande molnet av flugor kring mitt huvud, och som säkert inte alls fick dem att tänka på ruttnande lik.

Jag beklagar verkligen.

(Hett tips: spring inte genom ett träsk när det är hett och kvavt ute. They gonna eat you.)





*
Tryck här för att lyssna, det är en order

Kommentarer
Postat av: Anders

Har vi nya grannar på riktigt eller ljuger du? Jag tycker om dig.


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback