Ett stilleben

Nu när alla betyg är satta och de underbara barnen* har haft sin teaterpremiär, så har jag ett liv igen. (Hej.) Det känns lite ovant, lite tomt och... ja rätt bra, om jag får säga det själv. Och mitt i mitt nyvunna liv så fick jag plötsligt för mig att göra ett stilleben. Och då menar jag en sån där verkligt dödstråkig och ostimulerande blyertsteckning av några frukter i en skål. Ja, ett stilleben, helt enkelt. Mest för att jag ville se om jag kunde, och det gick faktiskt. Men imorrn tror att jag måste ge tomaterna en svans. Känner mig nämligen inte riktigt bekväm med att ha skapat något dödstråkigt och ostimulerande.

Vad tror ni förresten om en bagarutbildning i Göteborg? Vad tror jag förresten om en bagarutbildning i Göteborg? Jag vill ju bli regissör. Inte bagare. Eller?

 

Nå det ena motsäger inte det andra.





*Som visserligen gav mig ett hett efterlängtat Gör ditt eget halsband-set och sen helt sonika tog tillbaka det igen!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Älskar svansidén, nästan lika bra som min mask.



Unik kombination :D

2010-06-01 @ 23:38:55

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback