Jag som alltid trott att det där med att snubbla på oknutna skosnören var en myt...

1. Vaknar och blir bestört över att det är alldeles ljust ute. Solsken. Ropar: "Jag ska åka skidor!" och studsar upp ur sängen.

2. Googlar 'skidspår i Örebro' och inser att jag glömt skidkläderna hemma.

3. Inser att jag tillika har glömt mobilladdaren hemma i Norrland och att mobilen håller på att dö.

4. Springer till Myrorna för att köpa en ny (gammal) laddare. Misslyckas. Springer tillbaka och snubblar på skosnörena och flyger ett antal meter genom luften. Blodet flyter från handlederna och först är jag negativ; det är inte förrän jag inser att jag äntligen får anledning att använda mina Batman-plåster, som jag ser saken på ett nytt sätt.

5. Bestämmer mig för att animera istället för att åka skidor.

6. Nybestämmer mig för att hjälpa Tobias att köpa byxor och beger mig mot stan.

7. Får oväntad inspiration och livskraft av Scorpions. Jag är oövervinnerlig.

8. Misslyckas med att möta upp Tobias på Våghustorget. Har ingen mobil. Driver runt och tittar på folk. Överväger att köpa en laddare, men inser att de är asdyra.

9. Försöker köpa underkläder. Misslyckas.

10. Inser att glasskupongen på Klippet gick ut igår.

11. Ger upp allt och köper kaffe, sån där gudomlig Lemon&Ginger-choklad och filmen Den fantastiska räven.. Kvällen är min!

(12. Plingar på hos grannen för att låna en laddare och märker att hon är jättevacker.)



Kommentarer
Postat av: Tobias

Siken dag. Gillar speciellt då jag nästan fått medverka i den. :D

2011-01-23 @ 18:54:53

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback