busschauffören

Må alla busschaufförer brinna i helvetet! Må skärselden bränna sönder och samman deras själar!

Nå, nu kanske jag överdrev lite. Men bara lite.

Jag och Jennie skulle hem från stan. Busschauffören råkade vara den långsammaste människan på norra halvklotet. Jag betalade till Torsboda och Jennie till Hussjö. Halvvägs genom resan kommer vi på att jag ska följa med Jennie hem. Vid Torsboda saktar bussen in. När ingen kliver av säger norra halvklotets långsammaste människa: "Tooorsboda" i högtalaren. Oj, tänker jag, och kommer på att jag egentligen bara betalat biljett till Torsboda. Men tänker sedan att äsch, biljetten till Hussjö kostar ju bara fyra kronor mer. Det kan ju inte spela någon stor roll.
Så vi åker vidare. Vid Hussjö stiger vi av, och det gör också busschauffören. Jag går fram till honom och säger:

"Oj, hej. Ja förlåt, jag ångrade mig. Vill du ha de där fyra kronorna i mellanskillnad eller?"

"Jag hade nog räknat ut det här!" säger han triumferande.
"Öh..? Ja, jag ångrade mig som sagt och..."
"Nååh.. jag vet ju hur du ser ut!... Jajajja... för den här gången! Men det är inte lönt att chansa!" säger han, muttrar något ohörbart och kliver in i bussen och far i väg.


Var vänlig brinn i helvetet. Typ.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback