Anders och Jörgen filosoferar

Åsa och Inga i skidspåret:

Åsa: Titta vilken snygg häst!
Inga: Snygg och snygg... Om den står framför en snöhög så ser det nog bara ut som ett hästhuvud som flyger runt. Det skulle i och för sig vara snyggt.
Åsa: Och titta vilken mysig, tjock päls den har! En sån där skulle jag vilja ha om jag hade en häst.
Inga (skeptiskt): Skulle du?
Åsa: Eller nej förresten, jag skulle vilja ha en islandshäst.
Inga (ännu mer skeptiskt): Jaså?
Åsa (tillbaka på jorden): Nej, du har rätt. Jag vill inte ha någon häst.
En stunds tystnad.
Inga: Det skulle vara en pegasus då.
Åsa (entusiastiskt): Ja, en pegasus! Eller nej, jag vill ha en enhörning.
Inga: Ja, kanske det. Fast nej, hellre en pegasus.
Åsa: Nej, tänk dig vad läskigt att flyga med den. Och så kallt! Jag vill ha en enhörning. De kan ju trolla och sånt.
Lång tystnad.
Inga (eftertänksamt): Ja, du har rätt. Då kanske man kan flyga med den också.


Jag vill också poängtera att hela samtalet skedde i en seriös ton.


Jag och min syster kom fram till att en enhörning skulle vara det bästa alternativet i hästväg.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback