Dagen i siffror

1. Vaknar en kvart innan klockan ska ringa. Sveper in mig i täcket och töltar till köket för att koka gröt som jag sen äter hopkrupen i sängen medan kylan sipprar in genom fönstret.
2. Beger mig till gymmet för gyminstruktion. Instruktören får mig att springa på sånt där ett band. Bestämmer mig snabbt för att det är det löjligaste jag någonsin gjort och lovar att aldrig igen nedlåta mig till att göra något sådant.
3. Ångar vidare till skolan för dagens akvarellkurs.
4. Gör mitt bästa för att ignorera halten giftiga ämnen i dagens lunch (märkte igår att pannkakorna smakade lite märkligt, och upptäckte sedan att halva stekspaden hade smält bort och blivit ett med smeten..)
5. Stjäl med mig en gudomlig akvarellbok och reser hem till Fredsgatan.
6. Packar ner soltorkade tomater och garn och beger mig till Kinna för att laga middag. Stannar till på Panduro på vägen och köper lite pysselmaterial!
7. Lämnar Kinnas residens och drömmer om ett tuggummi och pyssel på vägen hem.


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback