Engagera mig!

Ja, angående valet, tillåt mig citera och instämma med min syster: "Pengar eller människor, och så väljer man pengar!" 

Och sen, vad är det egentligen med Sverige och allt som är tråkigt? Lagom går till överdrift i vårt avlånga land: tråkig fotboll och tråkig politik. Och så undrar man varför ungdomar röstar radikalt, men det är väl självklart att om man är ung och har visioner, så vill man skapa förändring. Och vad gör man då när Reinfeldt och Sahlin är ungefär lika engagerande som ett äggskal?

Jag är led på politikens intetsägande ansikten som ägnar all energi åt att förvränga ord och säga saker som passar sig, folk som framhåller vad andra gör fel istället för vad de själva gör rätt och folk som anpassar politiken efter väljarna istället för tvärtom.

Nån sa att Sverige vill ha en lugn och trygg (läs slätstruken och oengagerande) person som Fredrik Reinfeldt, men det är precis vad jag inte vill ha. Ge mig istället någon som brinner för det de gör och visar det. Ge mig någon som vågar korsa gränser, väcka känslor och tänka nytt, någon med en själ! Någon som är en människa. 




Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback