Citat

I fredags satt vi och tittade på omröstningen i Idol och min far går förbi tv:n vid orden Och nu ska vi äntligen få veta vem som åker ut i Idol ikväll! från tv:n, och utropar då: JA! Jag kan knappt bäga mig!
Strax efteråt går min kära mor förbi och får se Carola sitta med i juryn och utbrister:  Åh! Är det scary movie night ikväll!?

Igår höll mamma på att städa badrummet, varför exakt alla badrumsgrejer låg utspridda på köksbordet. Hursomhelst lämnar hon helt plötsligt allting och åker på bandymatch! Pappa får naturligtvis spader när han kommer hem och ser det belamrade köksbordet. Lite senare när alla är samlade i det kaotiska köket, hittar mamma en gul ask bland alla grejer. Hon skrattar åt den pch säger att det är pappas "tvålask". Sekunden senare kommer pappa in i köket och får syn på asken och utbrister: Nämen! Det är ju min gamla tvålask! Den hade jag i skolan.

Senare hittar vi pappas kam med texten: "Claes Kempe 8/3 1984". Detta tycker vi är outsägligt roligt och när pappa åter kommer in i köket säger jag:
- Pappa, vi har retat dig litegrann för den här kammen som du köpte åttonde mars 1984.
Varpå han tittar på den och säger:
- Det var senaste gången jag köpte en kam.

Sen gick han.


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback