Prins Ber till och zebran

Kära värld,

Ni vet när man slutar skolan tidigt på en fredag, och verkligen känner ett behov av att gå hem till Henrik och fika? Så gjorde vi igår. Henrik lurade oss på bullarna men bjöd istället på saft och blåbärskakor. Härligt. Alla utom Sebastian satt och pratade, och plötsligt inser vi att han har rest sig upp och skrivit: Mengele älskar alla barnen med kylskåpspoesi på Henriks kylskåp (var annars?).

Sen gick vi ned i källaren och spelade Guitar Hero. Det var kul. Tyckte alla utom Matilda, som tyckte det var besinninglöst kul.

Efter detta begav vi oss alla till köket igen där någon lite diskret hade ändrat Mengele älskar alla barnen till Sebastian G älskar Bamse, och satt dit en fin bild på björnen. Vi plockade fram pictonairy och det blev en spännande match. Särskilt spännande blev det när Patrik och Henrik skulle rita mot varandra:

image97
Zebra Patrik-Picasso version   

image98
Zebra Henrik-Da Vinci-version

Ja, är de inte födda konstnärer, så säg? Vi såg det på en gång och bara skrek: ZEEEBRA!!

Något annat som är värt att nämnas är när jag och Matilda skulle rita "Prins Bertil". Jag skulle försöka få Patrik att förstå, så jag gjorde en rebus. "Prins" tog han på en gång. Sedan ritade jag en kille som höll på att be. "Ber" kom han fram till. Sedan ritade jag en person som gav bort en present till någon. Han fick klart för sig att det var "till". Då trodde jag att han skulle ta det. Men icke. "PRINS BER TILL! PRINS BER TILL!"


Sedan for vi hem helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: dufårvälgissavilkendetär -.- (förattjagärstörd)

Moahaha, oj vilka otroligt fina bilder :)
Finns dom typ till salu på tradera? (A)

2007-11-20 @ 00:08:08
Postat av: Patrik A

Om du undrar vem ovanstående person är, har jag INGENTING att göra med de! *visslar*

2007-11-20 @ 00:10:19

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback