den magiska tvättsvampen

Nu råkar det vara så att jag har världens sötaste bror.

Under middagen igår sa han helt plötsligt:

"Mamma! Den där tvättsvampen i badrummet... den är magisk!"
"Va?" Jag, mamma och pappa höjer på ögonbrynen.
"Ja, varje gång jag trycker ihop den kommer det ut skum! Det har alltid varit så."
Jag får ett ohejdligt skrattanfall.
"Vet du vad det beror på Einar? Att varje gång jag, Åsa och Inga duschar så her* vi in duschkräm i den. Och sen är det alltid lite kvar i den efter varje gång." säger mamma.
"Va! Gör ni? Varför det?"
Jag håller bokstavligt talat på att förgås av skratt och Einar tittar på mig och säger:
"Jamen inte visste väl jag att man gjorde så!"




*Beakta ordformen "her". Den kan betraktas som vardaglig eller rentav oförståelig.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Einar<3


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback