she has no arms

Vad är det egentligen med mig, bergeforsen och covers?
Något måste det vara för varje gång jag är där skriver jag en låt. Och alltid handlar den om Åsa.

Vi var och tittade på Haralds fotbollsmatch och efteråt skulle Åsa gå till Kalle. Hon frågade pappa om vägen:

"Men efter den stigen, är det rakt upp på grusvägen och..."
"... ja och där står det en älg och talar om resten av vägen."
förklarade jag innan pappa han svara.

Sen när Åsa skulle gå frågade mamma henne om hon skulle komma hem på kvällen. Det var då låten föddes:

Jag kommer inte hem
Melodi: Sjumilakliv

Jag kommer inte hem ikväll
om jag frågar en älg
låt oss ta farväl
för älgen den är snart här


Gången innan det var det:


She has no arms
Melodi: Into my arms

I don't believe in the existence of Åsa
but I know that you do
and if I did I would smile and say "hello"
but well I don't because
she doesn't exist and neither do her arms

She has no arms
oh lord
She has no arms
oh lord
She has no arms


Kommentarer
Postat av: Åsa

Jävla valross <3


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback