pepparkakshuset

Jag och min syster har varit ensamma i helgen. Mol allena! Med en familj som vår är det inte något som händer ofta, ska ni veta. (Jag fick till exempel en chock när jag kom hem från skolan häromveckan och fann att dörren var låst och huset tomt! Det var så främmande.)

Man kan tänka sig att när jag och Åsa nu har haft det lugnt och tyst en hel helg, så borde vi uträttat en hel massa. Det har vi också. Kanske bara inte den massa man kunnat tänka sig.. Nej, vi har inte pluggat särskilt mycket eller skrivit uppsatser. Inte alls, faktiskt. Istället har vi ägnat 95% av vår vakna tid åt att bygga ett pepparkakshus.

Och inte vilket pepparkakshus som helst heller. På taket vajar norska flaggan och genom fönstrena tittar skidnorges herrlandslag ut, och på gården står en vallabod och Anders Södergren. I skorstenen lurar förstås Ronnie James Dio (må han leva i evighet). Det hela är i sanning ett konstverk! Bilder kommer inom kort :)


Sen har vi ju haft helgrep med våra underbara små teaterbarn också :')

Kärlek

Kommentarer
Postat av: MORMOR

Tack för att vi fick låna mamma och dina småbröder över helgen. Jättemysigt! Skicka ett foto på pepparkakshuset. Kram

2008-12-09 @ 23:16:40

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback