Haraldo och logiken

Min mellersta bror, Haraldo, är ett geni på fler än ett sätt, och kan dra slutsatser vanliga dödliga aldrig kunnat drömma om.

Häromdagen när vi åt kyckling hittade Torsten till exempel ett sånt där lyckoben, och han och Einar drog i varsin del. Krack ! sa det, och Einar fick den längsta biten. Efter att han hade önskat sig något, och förklarat för Torsten hur ägd denne blivit, återgick måltiden till det normala (hur normala våra måltider nu kan bli). Sedan hittade Torsten ett till lyckoben och eftersom Einar ville äga honom ännu lite mer drog de på nytt i lyckobenet. Einar vann igen, men innan han hann varken önska sig något, eller tala om för Torsten hur ägd han blivit igen, sa Harald:

"Man får inte göra två gånger. Då blir det minus. Nu måste du önska dig något du inte vill ha."

Oh yes. Logiken! Jag ser den, jag ser den!



Och häromkvällen: Jag och min syster sitter i köket och samtalar som kultiverade människor, medan Haraldo pluggar. Jag påpekar för Åsa att jag kanske borde börja umgås med en viss person igen, varpå vår bror reser sig abrupt från bordet och säger hetsigt:

"UMGÅS!? Vadå umgås!? Är man nå himla gåsar som går omkring och ummar liksom! Eller!? VA?"

Haha. Det framkallar en sådan kärlek. Min bror har verkligen en förmåga att störa sig ofattbart på vissa ord när han är irriterad.

Kärlek till det.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback