malkovich, malkovich, malkovich

Idag var jag och min kära syster och klippte oss i timrå. Frisörens mage kurrade hela tiden (hilfe!) och hon pratade ingenting med mig, men hade däremot mången djupa diskussioner med min syster. Är jag ovärdig en frisörs pratgladhet?

Sedan for vi till Birsta City (en av jordens allra drygaste platser) för att fördriva tiden medan vi väntade på att m & p skulle bli klara och köra hem oss (ja, såhär i lovtider blir man ruinerad om man ens tänker ordet "buss", det är hutlösa priser!). Efter ett tag blev vi uttråkade och jag sade: "Malkovich." Hon svarade "Malkovich, malkovich! Malkovich..."

Och sen var det kört. (För er som inte har sett filmen "Being John Malkovich" (svensk titel: I huvudet på John Malkovich), så måste jag berätta att i den filmen hittar en kille en portal in i huvudet på Malkovich, och när Malkovich själv går igen portalen kommer han till en ytterst besynnerlig värld där alla ser ut som honom och språket endast består av ordet "malkovich"). Jag och Åsa talade hädanefter med varandra på detta sätt:

- Malkovich malkovich!

- Ahh.. malkovich.
- Malkovich... malkomalkovich!
- Malkovich?
- Malkovich!
- Malkovich, malkovich.. malkovich malkovich!?
- MALKOVICH! MAL KO VICH!
- Malkovich?
- Maaaalkovich.

Och för er som inte förstod det så försökte jag förklara för Åsa att vi skulle gå till en bankomat, men det var väl rätt uppenbart. Eller? I alla fall fick jag och syster mången konstiga blickar av främlingar.. jag förstår inte vad de menade. Även expediterna blev aningen förvirrade, på wedins frågade de om jag ville ha en påse, "malkovich" svarade jag.

Vi skulle köpa en present till Adam som fyller 18 idag (GRATTIS ADAM ;D), och pappa ringde mig:

- Malkovich!

- Men sluta nu!
- Malkovich malkovich.
- Suck. Har ni köpt "Svarets bok?"
- Mmm, malkovich.
- Nehe! Då gör vi det.
- MALKOVICH!
- Suck. Klick.

Han fattade ingenting. Ja, vi har köpt den! Förstår du inte vad jag säger, människa?

Tydligen inte. Det slutade med att vi hade tre stycken Svarets Böcker. Haha. Malkovich!


image139
John Malkovich


Malkovich, malkovich!

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback