Jennie och semlan

Jag och min kära syster satt och diskuterade huruvida vi skulle äta semlor följande dag.

"Ja, men då kan vi ju gå på Charm eller något vid fem?"
"Javisst, det låter bra. Är Jennie på eller?"

Vid detta uttalande får min käre mellanbror spader och börjar hetsigt skrika:

"Vadå på!? VA!? Är Jennie på en semla eller?! ÄR HON DET!!?"

Jag vänder mig mot min syster och besvarar det leende jag vet vilar på hennes läppar.

"Ja, det är hon faktiskt. Det är det som är så konstigt med Jennie. Hon liksom sitter på en jättestor semla."
"Ja,"
inflikar jag, "ibland tittar folk lite konstigt på en när man går på stan med en jättestor semla, men..."
"...det är ju inte Jennies fel.. Man får förlåta henne."



Det är roligt att driva med hetsiga bröder som tar allting bokstavligt :)

Såhär skulle nog semlejennie ha sett ut!



Kommentarer
Postat av: Anonym

haha den var fin


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback