monopol

Igår fick jag uppleva den mentala nedbrytning det innebär att förlora i Monopol. Jag är inte van vid det, och det var mycket betungande. Men jag kämpade till sista blodsdroppen.

Harald gick i konkurs först dock, och när läget såg som mörkast ut för honom yttrade han den skönaste kommentaren:

"Ja, Harald, fyratusen tack!"
"Ja ja, ta dem bara. Pengar äcklar mig!" Varpå han ger iväg sina sista slantar.

Haha :')


Vad ni ser här är dock en motbjudande nyversion. Det är nästan outhärdligt att se hur de gamla goda färgerna, som t ex Norrmalstorgs vackra ljusblå med stjärnor och Vasagatan m fl:s svarta med vita bubblor, har bytts mot obehagliga blå och gula färger!

(Tacka vet jag versionen vi har i stugan från typ 40-talet)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ser ut som någon har sölat flytande tuggummi på den


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback