Benedictus kan bättre!

Rabbin är titeln på en judisk förkunnare och rättslärd. Ordet betyder mästare på hebreiska och "rabbi" min mästare, och var ursprungligen en hederstitel på ens överordnade eller lärare. - Bara så att ni vet, alltså.



Idag har jag förutom att kalla folk för hjärndöda* till höger och vänster myntat ett nytt uttryck. Jag kallar det "Benedictus", för det går nämligen ut på att Benedictus gör allting så mycket bättre än du.

Exempel:
Torsten kommer in i köket och ber mig få hjälp med ett tal.
"Klarade du inte det här? Benedictus skulle ha gjort bättre."


Eller:
Harald försökte skalla Torsten som bara flinade.
"Harald, du suger, Benedictus kan bättre."

Ja, i sanning ett mycket användbart uttryck!

För övrigt visade vi tre mellersta prov på magnifik syskongemenskp genom att köra styrke tidigare i kväll. Jättedampiga Anders-övningar som det ökända passet kallas. Och eftersom jag skötte klockan var jag tvungen att skrika OST! var trettionde sekund :)

Det var allt jag ville säga.





*Jag har ordet på hjärnan, kan man säga.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag hade assvårt att fatta vad du menade de första 50 gångerna du skrek ost :(


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback