En förjävla bra människa

Jag har ont i fingertopparna. Gitarr gitarr gitarr gitarr. Jag tycker om det - hur dålig man än är kan man spela i timmar.

Idag var jag en dålig människa. Just när mans- och kvinnojouren skulle ha föreläsning råkade jag.. gå vilse? Tappa bort mitt huvud? Hmm. Något sådant i alla fall. Jag kände mig verkligen som en dålig människa, men som tur var skolkade Brun också så vi kunde dela dåligheten och därmed istället vara två halvdåliga människor.

Sedan stack jag ut och sprang. Herrlich es war. Så nu är jag både en duktig och halvdålig människa. Alltid nåt. Sedan lagade jag mat till alla mina fyra syskon, visserligen bara potatisbullar, men tänk på att det var 30 stycken! Denna goda gärning tog ut det som var kvar av min halvdålighet och gjorde mig på det hela till en förjävla bra människa.

Vilken vändning!

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback