hej världen

Hej och godafton,

Idag ville jag gå och bada. Men syster var inte hemma. Torsten var inte hemma. De andra dreglade och spelade fotboll. Så då fick jag och min följeslagare Ensamheten och gå ned och bada själva. Vi råkade störa några turturduvor med vår ensamma uppenbarelse. Sen badade vi. I vattnet. Det var ganska kallt, men lika varmt. Och sedan lade vi oss och läste på stranden.

Men efter ett tag kom det alldeles för många Cumulus Uppkäftikus-moln* och störde oss. Så då gick vi hem och lämnade kärleksparet ensamma igen.

Sedan läste vi och gav oss ut och sprang. Jag och Ensamheten alltså. Och nu ska jag se på fotboll, men utan Ensamheten, för det tycker han är en fånig sport.

So long


*Häromdagen pratade jag och min far om moln.
"Så du menar att en sån där tjock slöja består av Cirrus Spicatus?" undrade jag och fick samtidigt syn på ett helt ensamt bulligt moln mitt framför cirrus spicatus-slöjan, och utbrast: "Men vad är det där för uppkäftigt moln!?"
"Aha, kanske det är ett Cumulus Uppkäftikus?" svarade min far.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Underbart! Tacksam för allt som drar mina mungipor uppåt...

2008-06-19 @ 22:15:32
Postat av: Åsa

Jag är hemma, men tro på fan att du är borta. Skitunge :(


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback