nu, alger

Välkomna till nuet, kära vänner!

I det närmaste nuet, även känt som framtiden, ska jag koka choklad och bygga lite mackor, packa ner detta i min lillebrors skolryggsäck och ta med mig den ut till Skeppshamn (världsmetropol) och, hör och häpna, undersöka Östersjön. Ja, jag ska tillsammans med mina kära naturvänner se om vattnet innehåller mycket pansarflagellater, eller om det kanhända är rikligare på blåalger.

Har jag förresten nämnt att alger är det absolut tråkigaste man kan syssla med? - Hej jag är en halv cell och jag är viktig för havets ekosystem. Dö alger, dö.

Vi ses vid Östersjöns blåglittrande och böljande vågor,

So long


Kommentarer
Postat av: Rasmus

Om du sa att alger är det absolut tråkigaste man kan syssla med till min före detta natur / biologi lärare Göran så skulle han kasta elektroner (pennor) på dig.



Det finns INGET värre än att ha Göran Wågström i ett tråkigt ämne. Han är hyperaktiv, aggressiv och har lyckats vara tillräckligt konservativ nog att tro att alla vi elever DJUPT delar hans intressen inom naturens alla vinklar och vrån.



2008-10-13 @ 23:40:52

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback