Rabbinens katt

Dagens ord tremendous.

Idag var det vår på riktigt. Bosse och jag satt ute i solen och filosoferade och jagade de höstgamla löven (vem som gjorde vad får ni fundera ut själva). Annars har jag mest sprungit i alldeles för proffsiga träningskläder, haft huvudvärk och sett på danska tv-serier. Nyss var jag tvungen att stänga av murder ballads, en alldeles för läskig skiva för ensamma nätter. Fast Ondskan ligger i mitt knä och spinner :)

På tal om katter: har nyligen läst rabbinens katt. En härlig serie om en uppkäftig katt som efter att ha ätit upp familjens papekoja lär sig att tala. Utspelar sig för örvrigt mestadles i tidigt 1900-tals franska Algeriet och jag har lärt mig mer om judendomen än jag nånsin gjort i skolan (kan bero på att vår lärare var besatt av andra världskriget och tyckte att "äsch religion, det är väl inte så viktigt") Högst underhållande, hursomhelst. Läs den!



För övrigt är jag i besittning av den aggressivt skeptiske kvinnoförtryckande kupongmannens kuponger! Ack, hur ska den kraken klara sig nu?

Bouna notte la gente!


Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback