the day of ups and downs

Min dag har varit, ja, som alperna ungefär.

- Vaknade i morse på gott humör, kokade gröt och tog glatt sparken bort till skidstadion. Up
- Kommer på efter halva vägen att jag glömt min käre mp3 (kalla den gärna för Rolf). Down
- Kommer fram, märker att jag glömt bort att det har snöat 3 meter. Fullkomligt opistat, förstås. Down
- Ignorerar fakutmet och kör ett halvt varv i djupsnön, avslutar med lite styrke. Glatt humör. Up
- Tar bussen till skolan för en trippeltimme i matte. Får en sån beslutsångest om jag ska välja bort matte D och läsa bild istället, eller inte. Blir apatisk. Down
- Sista timmen idrott, får mitt livs energitopp och springer som en galning och jobbar trots att träffsäkerheten är 0,00 % (ja det är sant, jag träffade inte en enda gång, ve mina lagkamrater) men kul var det! Up
-Vass elak snö som skär mig i ansiktet. Down
- Springer på subway och får en dricka på köpet. Up
- Märker att bussen går om två minuter. Springer. Down
- Anländer till teatern. Får uppleva hur det är att bli totalt överkörd under två timmar. Down
- Kommer hem efter minst hundra år, där råder kaos som vanligt. Jag får damp och skriker lite. Blir apatisk. Down
- Bestämmer mig för att ignorera att jag måste sova, kokar en massa te och äter min subwaykaka. Humöret återvänder. Up
- Får ett mail från danskt museum om praoplats: Du er velkommen i praktik. Up
- Inser att jag inte fattar danska. Down


"Jag vaknade imorse och så var den dan förstörd."


Kommentarer
Postat av: Pennie

What? Har du praktik i Danmark? Grattis, typ! Berätta om det?

Postat av: Amanda T

Den där kurvan skulle du ha gjort en graf på :P Haha

2009-02-08 @ 12:03:34
URL: http://athornlund.blogg.se/

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback