The holy tart och Vuxenpoäng

Jag har ju helt glömt bort när jag och Sophie fick för oss att baka världens mest avancerade bakverk: en "mean" lemon tart, enligt min engelska brevvän. Tre kritiska timmar tog det oss. Tre timmar av tvivel, vansinne och kaos. Särskilt kaotiskt var det när sotaren kom mitt i allting och vi var tvungna att trycka ihop oss på en mycket liten yta, medan han dammsög vid spisen under våldsamma oljud. Självklart skulle också mina småbröder (må dem leva i evighet?) fika samtidigt. Så man kan säga att det blev lite trångt i köket.

Men vi klarade det. Och naturligtvis lyckades vi också.




Vi gjorde egen smördeg för första gången. Vuxenpoäng.


Den blev spirituellt vacker!


Stiligt, inte sant? Lägg gärna märke till den mönstrade pajdegskanten*



Den kanske inte blev det vackraste, men det är ändå insidan som räknas. Och Emil såg vansinnigt taggad ut på att få hugga in :)




*Jag är säker på att word skulle godkänna det som ett ord.

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback