Virga

Virga. Vet ni vad det är för något? Jo, ni vet när det liksom hänger som en massa, tunna trådar från ett moln? Det är virga. Virga är nederbörd som liksom inte hinner ner. Den avdunstar innan den når marken. Misslyckats regn, helt enkelt.

Varför vet jag egentligen en sådan sak? Jo, det är av samma anledning som jag tittade ut genom fönstret i morse och utbrast: 'Himlen är full av cirrus fibratus!', eller när jag häromdagen ropade: 'Pappa, pappa! Jag ser en massa moln med stor vertikal utsträckning! - nämligen för att min far är meteorolog.

Det finns en del fördelar med att vara meteorologsdotter. En av dem är att kunna stila och imponera på folk med olika metreologiska termer och latinska namn på moln :)


Virga

Kommentarer
Postat av: Fadren

Visst men lär dig också stava till meteorolog.

2009-05-25 @ 18:22:00
Postat av: Ingon

Jag ber å ödmjukast om ursäkt, store mästare. (Men grina då!)


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback