Kroppar

Ur Utkorgen i min mobiltelefon:

Jadu. Här står jag. Liksom. Bah. Och tittar på några kroppar som spelar innebandy. Fast man ska akta sig för att betrakta människor som kroppar, det läste jag på filosofin idag. Anton läste mer om svampar. Jag är hungrig. Skulle kunna tänka mig lite svamp nu. Det är bara killar som spelar, brottas och drar av varandra tröjorna gör de också. Typiskt män. Typiskt mig att skriva det på telefonen. Undrar om jag kommer orka göra något. Är hungrig. Men inte hungrigast. Jag har sett bilder från svälten i Ukraina.. Mitt huvud har i alla fall inte börjar svälla. Det är för att skelettet tar upp vatten. Det berättade Pelle för mig idag. Tänk vad Pelle vet mycket som inte jag vet. Fast det förstås, jag vet mycket som inte Pelle vet också. Som en hel del om det medeltida Kinas belägringsvapen, till exempel. Pelle vet nog ingenting om det medeltida Kinas belägringsvapen. Nu kallar verkligheten!

Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback