Den huvudlösa tjädern

Feel like I'm digging a hole, going down even deeper / The Eyes, Dio


Jag tog mig en löptur i morse, och hade inte hunnit långt förrän jag var tungen att vända och springa tillbaka en bit, bara för att dubbelkolla att det verkligen var en huvudlös tjäder jag sett stå vid vägkanten. Och mycket riktigt, där stod den: upprätt och stadigt, med ben, vingar och hals.. Men ja, där huvudet skulle ha suttit var det tomt, helt enkelt. Gudarna vet hur den hamnade där, för vilket djur skulle ha lämnat allt utom huvudet (och dessutom gjort sig besväret att lämna fågeln stående).

Nu i efterhand börjar jag tro att någon helt enkelt slitit huvudet av en uppstoppad tjäder och sedan ställt den där vid vägkanten.

Kanske är huvudlösa tjädrar dåliga omen, för det blev en jäklig löprunda..

Kommentarer
Postat av: Anders

:O :(


Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback