Man känner sig aldrig så rik som när man plockar ut färskt bröd ur ugnen

Idag var simhallen döden. Jag gick dit direkt efter skolan för att hinna med en avslappnande simtur innan vattengympan började kl fem. Men redan innan jag ens kommit fram hade antalet småbarnsföräldrar med högljudda bebisar i omlopp ökat oroande och när jag klev in genom dörrarna bekräftades mina farhågor. Babysim mellan kl 16 och 17. Simhallen var fylld av ohängda, skrikande småttingar och skulle så förbli fram tills vattengympans förbannelse tog vid - nej hu där kunde jag inte stanna!

Istället gick jag hem och efter en stund kom killarna i Volbeat förbi och frågade om jag ville baka bröd med dem. Som kompensation för att jag inte kan gå på deras konsert i Sundsvall på lördag, sa de. Och medan vi väntade på att brödet skulle jäsa kom jag på att vi borde bygga ett surrogatnorrland med älgkex. Och det är så det kommer sig att jag sitter här och äter älgdigestive med brie och är lite småhög på doften av nybakat bröd och te.

Fin kväll!



Kommentarer

Lovprisa inlägget här:

Namn:
För dig som älskar sparris

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback